Veel gestelde vragen

  • Waar komt de groene stroom vandaan?

    De duurzame energie die wij op dit moment leveren, komt van de biomassacentrale van de Huisvuilcentrale in Alkmaar. Hier wordt 100% groene stroom opgewekt uit afval. Naast de groene stroom uit de biomassa centrale heeft GP Groot ook een eigen windmolen met een vermogen van 2.3 MW.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Is overstappen van energieleverancier zonder risico's?

    Ja, overstappen is zonder risico. U merkt er in uw bedrijf/organisatie niets van en u komt geen moment zonder stroom of gas te zitten. De overheid staat hiervoor garant. Na de overstap is het enige zichtbare verschil de afzender op uw factuur. De overstap is namelijk alleen administratief.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Hoe word ik klant?

    Ga naar de button “klant worden”, vul het formulier in en stuur dat naar GP Groot Energie BV.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Hoe zeg ik mijn oude energieleverancier op?

    Op het moment dat u zich bij GP Energie aanmeldt, regelen wij de hele administratieve afhandeling met uw oude energie leverancier. Als u bij uw huidige leverancier een contract voor bepaalde termijn heeft afgesproken, kan het zijn dat u een boete krijgt opgelegd als u het contract eerder beëindigt. We raden u aan dit eerst na te vragen bij uw huidige leverancier. Daarna kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Want ondanks de boete, kan overstappen toch de moeite waard zijn. U kunt bij ons rekenen op een eerlijk en betrouwbaar advies.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Wanneer kan ik het contract opzeggen?

    Het contract is voor onbepaalde tijd. Dit betekent dat u uw contract op elk willekeurig moment kunt opzeggen, met een maand opzegtermijn. U krijgt geen boete als u besluit om over te stappen naar een andere energieleverancier.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Moet ik een boete betalen aan mijn oude leverancier?

    Als u bij uw huidige leverancier een contract voor een bepaalde tijd heeft afgesproken, kan het zijn dat u een boete krijgt opgelegd als u het contract eerder beëindigd. We raden u aan dit eerst na te vragen bij u oude leverancier.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Wanneer ontvang ik een eindafrekening?

    U krijgt in twee gevallen een eindafrekening. Als u verhuist krijgt u een eindafrekening voor de levering op uw oude adres. U krijgt ook een eindafrekening als u verandert van energieleverancier. U krijgt de rekening uiterlijk in de tweede maand nadat u bent verhuisd of overgestapt. Als u binnen deze periode geen eindafrekening heeft ontvangen, kan het zijn dat de eindstanden hoger of lager zijn dan verwacht. In dat geval  controleren uw afrekening nogmaals en versturen alsnog de eindafrekening

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

    Als u gaat verhuizen, kunt u klant bij ons blijven. U geeft uw verhuizing heel eenvoudig door. Klik hier voor het verhuisformulier. Doe dit wel twee weken voordat u gaat verhuizen. Zodra wij uw bericht hebben ontvangen, krijgt u van ons een schriftelijke bevestiging en een formulier voor de meterstanden. Geeft u de meterstanden van het oude en nieuwe adres binnen vijf dagen aan ons door? Dan zorgen wij ervoor dat uw netbeheerder op de hoogte is en dat de energielevering op uw nieuwe adres wordt voortgezet. Zodra uw netbeheerder uw verhuisstanden heeft goedgekeurd, ontvangt u van ons (en eventueel van uw netbeheerder) een eindafrekening voor uw oude adres.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Hoeveel ga ik betalen?

    Klik op de button “tarieven” en u kunt zien welke prijs u voor stroom van GP Groot energie betaald.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Wanneer krijg ik een jaarnota?

    Een jaarnota is een jaarlijkse afrekening van uw energie. Op deze jaarnota worden uw voorschotbedragen opgeteld en afgetrokken van het totaalbedrag van de energie die u dat jaar heeft verbruikt. Het verschil hiervan moet u bijbetalen of krijgt u van ons terug.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven

    Als wij u om uw meterstanden vragen, kunt u deze heel eenvoudig doorgeven door op de betreffende button op de homepage te klikken.

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
  • Wanneer wordt het bedrag van de jaarnota geïncasseerd of uitgekeerd?

    Wanneer u uw jaarnota heeft ontvangen, zal bij de betaling van het voorschotnota van de volgende maand automatisch de jaarnota verrekend worden

    Was dit het antwoord wat u zocht? JA NEE
Helaas was dit niet het antwoord op uw vraag.